Tuesday, October 8, 2013

379. Post

KAU APAHAL?
WELL, HELUUUU EVERYONE!

For your guys information, this kind of all capital letters in a text is defined as shouting. So it isnt necessary to type so in a text-conversation. People may get annoy with you later then. Be polite please?

Sama juga dengan perbualan mata bertentang mata.
Perbualan bersama-sama dengan masyarakat sekeliling kita.

Ada manusia memang suara besar, dan sebaliknya.
Namun, kita masih ada sesuatu itu yang dipanggil INTONASI untuk dikawal.
Walaupun suara kita serak kasaq besaq perlahan lembut dan sebagainya, intonasi dan nada masih boleh dikawal - bertujuan mengelakkan daripada salah sangka pihak ketiga, atau terasa hatinya dia..
*Aku jenis cakap jujur. Bila aku rasa diri aku mula menjengkelkan, aku diam. Adeshhhhh

Sama jugalah dengan ketawa. Jangan terlalu terbahak bagai nak rak. Girls terutamanya. Malu orang lihat. Stay ayu stay cute dear gegirlssss in tha world ;)

Tak bermaksud di sini kita kena berpura-pura.. YA. Be ourselves. Tapi ourselves tu, kalau perkara mendatangkan keburukan, ada baiknya kita ubahkan?
Kita hidup bukan nak makan judgement orangzzzz, akan tetapi untuk kebahagiaan dan keharmonian hidup, kritikan kita boleh jadikan alat untuk kita ukur dan ubah diri yang serba kekurangan ini ke arah yang lebih matang. Ye dak? :) Thinks positive. Husnozon

Aku tak la baik mana
Aku sampaikan cerita
Cerita yang kita boleh ubah diri sama-sama
Ampun maaf dipinta jika ada hatinya terasa
Mari, kita cari jalan keredaan-Nya



ND

No comments: