Tuesday, October 1, 2013

378. Post

Mulut oh mulut..

Kerana pulut, santan binasa, kerana mulut badan binasa.

Seperti biasa, aku akan jalan terpinggir menuju ke lecturer hall. Bukan sebab aku dipinggirkan, tetapi kerana aku terbiasa bergerak mengikut irama ku sendiri.
Sesampainya di lecturer hall, barulah aku mencari teman-teman ku daripada group lain, aku bertanya, "mana awek A ni?" aku tak diendahkan. Second try, "awek A duduk mana?" seorang membalas, "dia ada depan sana.." seketul lagi turut membalas.. Tajamnya ayat aku terasa, "bukan mati pun tak duduk sama~" WHUT?! aku sentap. Aku bukan tak boleh dibawa bergurau, tapi memang dia tak bergurau!

Kemudian aku terbayang dia tanpa GEROMBOLAN dia, maklum ah, abangz / kakakz hotzz kanzzz?
Tak. Aku tak boleh bayangkan. Sebab aku tak pernah nampak dia bersendirian tanpa yang lain.. Pergi Koop bersama, berjalan petang bersama, had breakfast luch dinner supper bersama.
Okay dah. Aku bukan stalker tegar depa, nak tahu semua benda, setakat mata memandang ja.
see? who's the one that cannot stand by his / her own self? SIAPA?

mirror mirror on the wall, *what kind of mirror that only reflects abt others figure when actually youre the one who are standing infront of it?*
well the truth is yourself is judging the only bad things abt you.
 Cerita ini adalah benar semata-mata. Ada kena mengena dengan yang hidup di sini. Nama yang dinyatakan, tak ada nama. Siapa terasa, peduli apa. Sesama la kita motivasikan diri yang hina ini.

No comments: